Pagina de start a forumului A.N.C.A.A.N.C.A
InregistrareCautareFAQMembriGrupuriAutentificare
Raspunde la subiect Pagina 72 din 73
Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3 ... , 71, 72, 73  Urmatoare
Noile propuneri pentru modificarea Legii 295
Autor Mesaj
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
Or sa apara detalii curind. Dracul nu e asa negru. Rolling Eyes
In mare, am avut parte de niste interlocutori receptivi. Aici ma refer la d-na secretar de stat. S-au atins toate punctele sensibile si presupun ca vor modifica una-alta din acele norme.
Eu nu am luat cuvintul deoarece punctele pe care aveam de gind sa le pun in discutie au fost propuse spre dezbatere de catre antevorbitorii mei; si ar fi fost pacat sa repet.

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
Nici o problema domnule Gaucan, oricum am preferat sa nu plictisesc auditorul cu un discurs lung dar totusi, cele cateva remarci pe care l-am transmis sper sa fi avut ecou. Spre binele nostru comun.
Oricum, mult timp s-a discutat in "bucla" mai ales pe situatia instructorilor si asta dovedeste unde se afla centrul de greutate al prezentelor Norme - din puctul de vedere al societatii civile ( fara a neglija desigur si celelalte probleme la fel de serioase). Oricum, ati avut o prezenta extrem de bine argumentata si va felicit sincer pentru toata expunerea dumneavoastra si a colegilor dvs. de asociatie. Stima

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza site-ul autorului
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
Adevatat, in principal s-a discutat despre tentativa de abuz propusa in norme referitor la forma de angajare. Sint constient ca multi dintre cei care au investit suflet, bani si timp in a deveni instructori in poligonul de tragere au fost oarecum deranjati de tentativa de ingradire si de aceea a fost si cel mai fierbinte subiect.
Unii dintre cei cu state foarte vechi din M.I. trateaza neoficial orice posesor de arma ca potential infractor. Ei au inca o problema (psihologic cred) cu armele scurte. Evident, au fost si derapaje amuzante pe acolo; aici ma refer la un dobitoc care se credea presedinte de academie de aparare, krav maga instructor, scriitor...si cite un cal troian bagat de dl comisar sef, evident, etc. Toata lumea de acolo o sa comenteze pe aceste teme...
Totodata mi-a placut si pozitia d-lui Marin Dan, care a fost singurul care a adus in discutie durata mare intre depunerea actelor si eliberarea unei autorizatii de cumparare; asta in ceea e priveste a 2-a, a 3-a, a etc arma... Rolling Eyes

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
"Explicatie pe intelesul tuturor, care este motivul real pentru care Guvernul a intervenit prin doamna Subsecretar de Stat in dezbaterea proiectului normelor metodologice de aplicare a Legii armelor:
Organul emitent al actului normativ este Guvernul care ar fi trebuit sa transpuna din 2011 Directiva EU a armelor prin L117/2011 si in 6 luni a normelor metodologice de aplicare sub sanctiunea infringementului de tara.
2016 fiind an electoral, ar insemna o catastrofa.
Chiar daca s-a facut transpunerea prin L117/2011, prin faptul ca nu sunt publicate normele metodologice de aplicare, ne aflam in stare de transpunere defectuoasa sau necorespunzatoare a
Directivei 91/477/CEE care conduce la INFRINGEMENT de tara in AN ELECTORAL.
Practic din "bunavointa" politiei, L117/2011 care ar fi trebuit sa transpuna Directiva 91/477/CEE nu are norme metodologice de aplicare desi Legea a prevazut un termen de 6 luni.
Dezbaterea publica se refera chiar la aceste norme acum in 2016 desi ele trebuiau dezbatute in 2011 dar politia a franat lucrurile.
Pana cand toata Europa a intrat in normalitate dupa publicarea in 1991 a Directivei CEE, politia in Romania inca si in 2016 tine inapoi procesul de aliniere la legislatia EU, fapt care a determinat implicarea Guvernului.
Europa deja a acumulat experienta in domeniu de cand a transpus legislatia europeana din 1991, noi acum doar dezbatem in 2016.
IPSC a propus preluarea modelului european deja functional si dovedit sigur si a nu mai lasa politia sa bajbaie. Roata a fost inventata, nu mai trebuie sa o reinventeze politia.
Punem la dispozitie tot ce este necesar astfel ca aceste norme sa iasa bine si sa fie compatibile EU.
Politia doar la dezbatere a luat la cunostinta ca L117/2011 transpune Directiva si ca aceste norme in dezbatere duc la finalitate procesul de transpunere. Oare chiar nu au stiut sau nu au vrut sa stie!
Cert este ca au avut problema in mana suficienti ani, chiar prea multi! De acum se ocupa Guvernul. Asa e si normal cat timp Guvernul emite Hotarare si nu politia.
Publicam mai jos articolele de Lege care stau la baza afirmatiilor de mai sus:
Art. VII. - Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor si al munitiilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 583 din 30 iunie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege, se republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.*Prezenta lege transpune Directiva 91/477/CEE a Consiliului din 18 iunie 1991 privind controlul achizitionarii si detinerii de arme, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L 256 din 13 septembrie 1991, astfel cum a fost modificata prin Directiva 2008/51/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 21 mai 2008, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 179 din 8 iulie 2008.
Art. 144.
Normele metodologice de aplicare a prezentei legi se aprobă prin hotărâre a Guvernului*), la propunerea Ministerului Administrației și Internelor, în termen de 6 luni de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. NR. 446 din 27 iunie 2011
Situațiile care determină declanșarea procedurii de infringement
Textul art. 258 TFUE descrie în termeni foarte generali încălcarea de către statele membre a obligațiilor care le revin în temeiul Tratatelor.
- încălcarea obligației de cooperare loială prevăzută de art. 4 TUE. Statele membre au obligația de a facilita îndeplinirea sarcinilor Comisiei, inclusiv aceea de monitorizare a respectării Tratatelor;
- implementarea neadecvată. De cele mai multe ori motivul plângerii Comisiei nu este completa netranspunere a legislației UE, ci implementarea neadecvată (cu referire la metoda de implementare aleasă, lipsa publicității etc.);
- încălcările generale și persistente. Statul poate fi răspunzător pentru o încălcare chiar și atunci când legislația este implementată în mod corespunzător, în cazul în care o practică administrativă încalcă dreptul UE, cel puțin atunci când practica respectivă este considerată constantă și generalizată;
Reținem că transpunerea legislației Uniunii Europene în dreptul intern poate fi defectuoasă în mai multe feluri: transpunere tardivă; transpunere parțială; transpunere greșită; netranspunere.
- încălcarea unei obligații pozitive de a asigura eficiența dreptului Uniunii Europene.
Acest tip de încălcare se manifestă în două feluri:
(i) în cazul în care un stat membru nu îi sancționează pe cei care încalcă dreptul UE în același mod în care îi sancționează pe cei care încalcă dreptul național și
(ii) atunci când un stat membru nu împiedică acțiunea altor părți care prejudiciază obiectivele UE;
d) acțiunea instanțelor unui stat membru. Statele membre sunt răspunzătoare chiar și pentru acțiunile și omisiunile organelor statale independente din punct de vedere constituțional.
- omiterea notificării actelor normative naționale care transpun și implementează directivele;
- neconformarea legislației naționale la cerințele normelor Uniunii Europene; c) aplicarea necorespunzătoare a actelor normative ale Uniunii Europene.
- menținerea unei măsuri naționale incompatibile cu dreptul Uniunii Europene;
- adoptarea de către un stat a unui act contrar dreptului UE;
- neadoptarea de către stat a unei măsuri pe care dreptul UE îi impunea să o ia (netranspunerea unei directive);
- neexecutarea și executarea tardivă a unei obligații (nerespectarea termenului de transpunere a unei directive).
Adăugăm acestor tipuri de încălcări și situațiile în care prin acțiunea sau omisiunea statelor membre se nesocotește o normă de drept al Uniunii Europene (primară sau secundară), un principiu general al dreptului sau o normă de drept internațional public ce se aplică în dreptul UE."


Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
Din pacate stimate Daciarex ii doare in ...... de TFUE si articolul 258 de care spuneai.

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
Inca nu-i doare, insa, daca va incepe sa-i doara, s-ar putea sa se tina multi cu mainile de cap si sa umble serios in propriile buzunare, chiar si in pensie fiind: Very Happy

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
MINUTA
dezbaterii publice a proiectului hotărârii Guvernului pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 295/2004
privind regimul armelor și munițiilor, republicată

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația
publică, în data de 07.07.2016, la sediul Centrului Cultural al Ministerului Afacerilor Interne, a
fost organizată ședința publică având ca obiect proiectul hotărârii Guvernului pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor și al
munițiilor, republicată.

La dezbatere au participat:
1. Reprezentanți ai Ministerului Afacerilor Interne:
– doamna Cristina Manda – subsecretar de stat;
– comisar-șef de poliție Cosgărea Daniel – șef serviciu în cadrul Inspectoratului General al
Poliției Române;
– din cadrul Direcției Generale Juridice: comisar-șef de poliție Crăciun Mihai;
– din cadrul Direcției de Informare și Relații Publice: comisar-șef de poliție Mitroiu Gabriel.
2. Reprezentanți ai societății civile: reprezentanți ai Asociației Naționale a Colecționarilor de
Arme, Asociației Naționale a Deținătorilor de Arme, Asociației IPSC România, Asociației
LYNX, Sindicatul Polițiștilor Dolj, Academia Badyguard, Software Engineer, ROWE GROUP
România, Sindicatul Polițiștilor din România Diamantul, CTS Tunari, persoane fizice (Viorel
Burghel, Mihai Dumitru, Ganea Octavian Romulus, Raul Iliescu, Baity Pera, Andrei Cioba,
Raul Batusaru, Florin Vadeanu, Iustin Tarachiu, Ciprian Glinta, Nicu Moldoveanu, Matei
Eugen Vasile, Marin Dan, Ricardo Barsanti, Bogdan Naumovici, Popescu Doreanu Mihai,
Răzvan Vătămaru).
3. Reprezentanți ai presei: TVR, Mediafax, Agerpres.

Ședința publică a fost deschisă de către domnul comisar-șef de poliție Gabriel Mitroiu, care a
precizat scopul și obiectivele urmărite prin organizarea ședinței publice și a propus modul de
desfășurare a ședinței în vederea asigurării posibilității analizării propunerilor și sugestiilor de
natură să ajute la îmbunătățirea reglementării în domeniul regimului armelor și munițiilor.
Comisar-șef de poliție Mihai Crăciun a precizat faptul că în cadrul procedurii dezbaterii
publice au fost primite o serie de propuneri și observații din partea unor societăți/ organizații,
precum și din partea unor persoane fizice, care urmează a fi analizate și vor sta la baza
definitivării proiectului, alături de propunerile pertinente primite în cadrul ședinței publice, ce
vor fi valorificate în cuprinsul proiectului.
Principalele aspecte dezbătute s-au referit la:
– posibilitatea acordării dreptului membrilor de familie ai posesorilor de arme de a folosi,
pentru apărare, în situații extraordinare, armele aflate în locuință, potrivit legii, în aceleași
condiții ca și titularul permisului de armă;
– posibilitatea de a folosi arma deținută pe perioada celor 45 de zile prevăzută pentru
reînnoirea permisului, eventual pe baza unei adeverințe valabilă pe această perioadă;
– posibilitatea creșterii numărului de cartușe ce pot fi deținute de titularul armei de la 50 la 300;
– în cazul autorizației prealabile, adoptarea unor reglementări similare atât în ceea ce privește
procurarea țevii, cât și a componentelor esențiale;
– reglementarea modalității de anulare a dreptului de a purta arme doar de către un magistrat;
– reglementarea modului de depozitare a armei pe timpul transportului (în autovehiculul
personal);
– normele nu reglementează în mod clar toate situațiile cu care se confruntă deținătorii de
arme, cum sunt: înlocuirea atestatului în cazul deteriorării, procurarea și deținerea de piese și
componente esențiale de către persoane fizice și juridice;
– reanalizarea termenului de 30 de zile de așteptare pentru soluționarea de către organul de
poliție competent a cererii pentru procurarea unei arme noi de către deținătorul legal al unei
arme, care a fost deja verificat și autorizat [art. 6 alin. (3)]; măsura conduce la simplificarea
procedurilor de autorizare pentru a doua armă;
– posibilitatea atestării faptului că arma procurată a fost proiectată înainte de 1945 și de către
un expert al patrimoniului cultural recunoscut de Ministerul Culturii, nu doar de persoanele
prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. f) din normele metodologice;
– neconcordanța dintre prevederile actuale ale legii în ceea ce privește autorizația pentru
folosirea armelor în poligon (care include și cantitatea de muniție) și prevederile normelor
metodologice care prevăd (la art. 21) doar posibilitatea transportării armelor fără muniție;
– reanalizarea reglementării propuse cu privire la obligația instructorului în poligonul de
tragere de a face dovada că este angajat cu contract de muncă pentru în vederea autorizării
procurării armelor letale; se invocă faptul că norma încalcă dreptul constituțional la muncă al
unor persoane care au trecut toate testele medicale și psihologice și îndeplinesc celelalte
condiții prevăzute de lege pentru procurarea și deținerea armelor;
– există 400-600 instructori în poligonul de tragere însă, dintre aceștia, doar aproximativ 20
sunt angajați cu carte de muncă, sens în care acordarea dreptului de a deține arme letale doar
instructorilor în poligonul de tragere angajați cu contract de muncă din urmă ar avea ca efect
nedorit un val de procese în justiție împotriva măsurii care restrânge dreptul celorlalți
instructori de a practica această activitate;
– se propune completarea normei referitoare la obligația instructorului în poligonul de tragere
de a face dovada că este angajat cu contract de muncă, în sensul de a da posibilitatea acestora
să dovedească faptul că desfășoară activități de instruire, îndrumare și supraveghere a
tragerilor și cu alte documente legale; se arată că instructorii pot desfășura activitatea și sub
forma de voluntariat, potrivit legi, ori ca persoane fizice autorizate; în acest context se
subliniază faptul că instructorii sunt persoane verificate, care nu s-au aflat în situații de
încălcare a legislației în materie sau de creare a unor stări de pericol; se arată că este necesară și
corelarea celorlalte reglementări din cuprinsul proiectului, în sensul celor arătate [exemplu art.
121 alin. (3)];
– s-a subliniat necesitatea de a simplifica procedurile actuale de dobândire a armelor pentru
persoane instruite precum instructorii în poligonul de tragere care sunt persoane pregătite să
folosească armele în condiții legale;
– întârzierea adoptării unor norme tehnice de siguranță privind construcția și amenajarea
poligoanelor de tragere;
– înlocuirea obligației privind procurarea și deținerea de către armurieri (art. 2 alin. (1) din
normele metodologice) a pieselor destinate armelor letale, cu obligația de a procura și deține
componente esențiale destinate armelor letale;
– revizuirea normei propuse la art. 3 alin. (1), în contextul în care armele de colecție sunt
clasificate în altă categorie decât armele letale;
– reformularea (pentru claritate normei) a reglementării potrivit căreia sunt interzise portul și
folosirea armelor de foc lungi, a căror țeavă este prevăzută cu dispozitive pentru a reduce
reculul provocat de tragerea unui foc, în contextul în care, la nivelul legii, nu există o normă
care să impună o astfel de interdicție;
– reanalizarea condiției impuse în ceea ce privește prezentarea unui certificat emis de
producător, care să ateste că arma îndeplinește condițiile de siguranță în utilizare [art. 13 alin.
(1) lit. d)], în cazul armelor noi, având în vedere faptul că certificatul de producător atestă
îndeplinirea acestei condiții;
– simplificarea condițiilor privind păstrarea și asigurarea securității armelor în sensul
eliminării obligației de a păstra arma în dulapuri special amenajate, fixate în perete, încuiate și
asigurate (art. 15);
– înlocuirea, în cuprinsul normei referitoare la păstrarea muniției (art. 16), a sintagmei „o
cantitate de cel mult 12 cartușe”, cu sintagma „o cantitate cel mul egală cu a capacității
standard a încărcătorului armei”;
– analizarea posibilității creșterii numărului de arme ce pot fi transportate pe teritoriul
României de către colecționarii de arme de la 10 la 15 (art. 17);
– eliminarea obligației efectuării inspecției tehnice a armei într-un interval de 5 ani (art. 19),
având în vedere faptul că specialiștii (armurierii autorizați potrivit legii) pentru efectuarea
acestei operațiuni la nivel național sunt foarte puțini;
– posibilitatea acordării unei autorizații temporară de transport pentru mai multe arme în
situațiile în care titularul dreptului de deținere a armelor dorește să folosească armele într-un
poligon autorizat (art. 19);
– reanalizarea termenului de valabilitate a autorizației temporare de transport în situațiile în
care titularul dreptului de deținere a armelor dorește să folosească armele într-un poligon
autorizat [art. 19 alin. (4)];
– clarificarea prin normele metodologice a modalității de folosire a armelor de colecție în
poligon (art. 20 și 21), astfel cum este prevăzut la art. 27 din Lege;
– legea permite achiziționarea muniției pentru armele vechi, sens în care normele trebuie să
explice clar modul de punere în aplicare a Legii în astfel de situații;
– reanalizarea, din considerente de tehnică legislativă, a normelor prin care se solicită unor
persoane documente și informații suplimentare, fără a fi menționate în mod expres aceste
documente/informații [art. 6 alin. (5), art. 37 alin. (3), art. 41 alin. (3) etc.]; se solicită eliminarea
acestor alineate;
– reglementarea posibilității folosirii pulberii negre și a capselor în cuprinsul normelor
metodologice;
– reglementarea posibilității exceptării antrenărilor de tir de la examenul pentru obținerea
atestatului de instructor în poligonul de tragere, cum este reglementat și în prezent;
– reanalizarea normei potrivit căreia atestatul de instructor în poligonul de tragere se anulează
în cazul în care nu mai sunt îndeplinite cerințele inițiale, în contextul în care, potrivit noii
reglementări, instructorul în poligonul de tragere este absolvent al unui curs care se încheie cu
un examen, organizat de un formator autorizat potrivit legii;
– reglementarea posibilității valorificării pieselor și componentelor dezactivate în cadrul
operațiunilor de casare a armelor;
– reevaluarea duratei cursului pregătirii teoretice și practice pentru calificarea profesională a
instructorilor în poligonul de tragere (art. 31);
– eliminarea condiției de a face dovada absolvirii cursului de instruire teoretică și practică în
cazul prelungirii valabilității permisului de armă [art. 41 alin. (5) lit. e)];
– completarea condițiilor privind prelungirea valabilității permisului de armă [art. 40 alin. (1)]
cu o reglementare care să circumstanțieze obligația deținătorilor de arme da a face dovada
efectuării unei trageri anuale în poligon, doar pentru deținătorii de arme care au în județul în
care locuiesc posibilitatea efectuării acestei trageri; motivarea constă în faptul că, în lipsa unor
norme tehnice de autorizare, numărul poligoanelor de tragere din țară este insuficient, iar
multe județe nu au pe raza teritorială nici un poligon;
– completarea condițiilor de executare a ședințelor de tragere neefectuate [art. 41 alin. (Cool] cu o
normă care să permită desfășurarea lor atât cu arme din dotarea poligonului, cât și cu arme ale
deținătorului ori ale instructorului în poligonul de tragere, având în vedere faptul că nu toate
poligoanele dețin arme pentru efectuarea tuturor categoriilor de trageri și nici nu au o
obligație legală de a deține arme pentru astfel de activități;
– eliminarea reglementării care dă posibilitatea realizării notificării prin poșta electronică [art.
41 alin. (10)], având în vedere consecințele notificării, respectiv anularea unui drept;
– reglementarea posibilității pentru rezidenții statelor membre, care nu au domiciliul în
România, de a călători temporar în România pe baza unei invitații la un concurs de tir de la un
club sportiv neafiliat, ori a unei organizații a instructorilor ori a colecționarilor legal constituită
[la art. 60 lit. b)];
– posibilitatea transmiterii unor cereri însoțite de documente prin fax ori poștă electronică în
vederea obținerii autorizației de introducere în țară a armelor letale, confruntarea acestora cu
originalele urmând a fi efectuată la punctul de trecere a frontierei române [art. 61 alin. (1) și (2),
art. 65 alin. (2) lit. c)];
– reducerea termenului de soluționare a cererii de autorizare a poligoanelor de tragere(art.
112), respectiv de obținere a certificatului de conformitate(art. 116), de la 60 la 30 de zile de la
data depunerii;
– pentru a obține autorizarea funcționării poligoanelor de tragere se solicită echivalarea
avizului federațiilor sportive naționale cu un aviz al organelor recunoscute la nivel
internațional care reprezintă ramuri de sport, potrivit statutelor și regulamentelor acestora;
– eliminarea din cuprinsul normelor metodologice a reglementărilor care privesc desfășurarea
activităților sportive sau de agrement ce implică folosirea replicilor de arme tip airsoft;
– reglementarea modului de procurare a muniției pentru situațiile în care organul de poliție
solicită efectuarea tragerii experimentale;
– specificarea, pe autorizația de transport, a cantității de muniție ce poate fi procurată pentru
transport și folosire în poligon;
– reglementarea situațiilor de folosire a armelor de tir de către sportivii minori; nici legea și nici
prezentele norme nu reglementează aceste situații;
Comentariile reprezentanților MAI:
– ședința are ca obiect dezbaterea proiectului normelor metodologice de aplicare a Legii; nu
suntem în cadrul legal constituit pentru a dezbate propuneri de lege ferenda, ca urmare,
propunerile care vizează îmbunătățirea cadrului normativ, ar trebui să se refere doar la
normele metodologice în sine;
– propunerile privind numărul de cartușe ce pot fi deținute, posibilitatea de a folosi armele
deținute de titulari și de către alți membri ai familiei (pentru apărare în situații extraordinare),
respectiv de anulare a dreptului de deținere de către un magistrat depășesc cadrul legal de
nivel superior și, prin urmare, nu pot fi analizate în cadrul acestei proceduri;
– se va reanaliza reglementarea propusă în ceea ce privește autorizarea prealabilă, pentru
procurarea țevii și a componentelor esențiale;
– legea nu permite crearea unor norme de păstrare a armelor (pe timpul transportului);
situațiile în cauză fiind strict limitate, prin lege;
– duplicatele documentelor se eliberează de către emitenți, în cazul de față societăți de formare
profesională, și nu fac obiectul normelor;
– normele metodologice au prevăzut pentru deținătorii de arme, care respectă procedura
autorizării pentru arme letale/neletale, posibilitatea procurării și deținerii componentelor
esențiale fără a apela la armurieri;
– se va analiza posibilitatea reglementării atestării faptului că arma procurată a fost proiectată
înainte de 1945 și de către un expert al patrimoniului cultural;
– în ceea ce privește autorizarea instructorilor în poligonul de tragere pentru procurarea și
deținerea armelor letale este esențială prevederea din lege potrivit căreia instructorul
desfășoară activități de instruire, îndrumare și supraveghere a tragerilor, sens în care se va
reanaliza norma propusă (respectiv posibilitatea de a face dovada activității în cauză doar cu
contractul de muncă înregistrat la autoritatea competentă), în sensul de a reglementa
posibilitatea instructorilor de a se face dovada desfășurării efective a activității de instruire,
îndrumare și supraveghere a tragerilor și prin alte modalități, în condițiile respectării legii;
– potrivit legii arme clasificate în categoria B (arme letale) pot fi și armele de colecție, care se
încadrează în limitele definiției prevăzute în textul legii, iar armele vechi pot fi potrivit
destinației, doar arme de colecție;
– se vor reanaliza reglementările prin care se solicită unor persoane documente și informații
suplimentare, fără a fi menționate în mod expres aceste documente/informații [art. 6 alin. (5),
art. 37 alin. (3), art. 41 alin. (3) etc.];
– posibilitatea valorificării pieselor și a componentelor armelor propuse la casare este
prevăzută de legislația specială în materie, propunerile în acest sens putând fi făcute doar de
către specialiștii nominalizați în cadrul comisiilor de casare;
– reglementarea posibilității de a comunica/notifica prin poșta electronică este utilă în practică
și nu este obligatorie, putând fi realizată doar dacă titularul armei are o adresă de e-mail pe
care o pune la dispoziția autorității, din proprie inițiativă, în vederea facilitării comunicării;
– numărul de 720 de ore prevăzut pentru cursul de calificare profesională a instructorilor în
poligonul de tragere este un număr minim prevăzut de legislația privind formarea
profesională, stabilit la propunerea MMFPSPV, în calitate de minister avizator al proiectului;
– în contextul adoptării OuG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul
administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, ulterior
inițierii procedurii dezbaterii publice a prezentului proiect, în cauză vor fi reevaluate toate
normele care se referă la depunerea unor documente în original sau copie legalizată, respectiv
se va analiza posibilitatea acceptării depunerii unor documente în copie, prin fax sau prin
poștă electronică;
Proiectul definitivat după analizarea și valorificarea propunerilor constructive formulate, va fi
afișat pe site-ul instituției.
La încheierea tuturor discuțiilor, președintele ședinței a mulțumit persoanelor prezente pentru
participare și pentru recomandările constructive formulate, precizând că acestea vor fi
analizate și, după caz, valorificate cu ocazia definitivării proiectului și a declarat ședința
închisă.

ÎNTOCMIT
Mihai CRĂCIUN
consilier juridic în cadrul Direcției Generale Juridice a MAI

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
Nu scrie nimc de treaba cu piesele de arme care tre detinute si inlocuite doar de armurieri. Aia cu orice surubel sau arculet te poate procopsi cu dosar penal...

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
Asta daca scrie pe arc sau surubel, ca este de la arma, si nu este de la ceasul de pe perete....

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
Parerea mea este ca in afara de teava, culata (manson, slide) si frame unde sunt trecute seriile poti detine orice. Arcuri, bolturi, prasele, etc. nu vad de ce ar fi interzise la detinere sau procurare. Din pacate traim intr-o tara in care detinatorii legali de arme sunt vazuti drept infractori fara sa mai existe prezumtia de vinovatie, scurt: ai arma esti infractor Shocked
C'est la vie c'est la guerre
Rolling Eyes

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
citez din minuta.

– normele metodologice au prevăzut pentru deținătorii de arme, care respectă procedura
autorizării pentru arme letale/neletale, posibilitatea procurării și deținerii componentelor
esențiale fără a apela la armurieri.

Acum eu nu cred ca au motive sa se ia de orice surub din casa omului deoarece acesta poate avea utilizari multiple. Neavind serie... Rolling Eyes

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
I. HOTĂRÂRI

1. HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor și al munițiilor

http://gov.ro/ro/media/comunicate/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-adoptate-sau-de-care-guvernul-a-luat-act-in-edinta-din-17-ianuarie-2018&page=1

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
Cind vor fi publicate ?

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj  
In curand! Smile

L.E.
Din pacate, varianta publicata pe site-ul MAI in 2016 DIFERA de cea supusa spre aprobare guvernului in 2018 cu implicatii majore pentru Instructorii in poligonul de tragere care si-au obtinut atestatul in baza legislatiei de pana acum, datorita calitatii de militar sau politist!


http://sgg.gov.ro/new/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-17-01-2018/ : Evil or Very Mad

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Raspunde cu citat (quote)
Mesaj Normele de aplicare a Legii 295 MO P I Nr.83 bis/29.01.2018 
Azi 29.01.2018 au fost publicate mult asteptatele "Norme....Legea 295/2004"(H.G.).Va recomand un studiu aprofundat al textului actului normativ!!!...Credeti-ma!...merita...In cele peste 120 pagini gasiti aspecte foarte interesante privind Regimul armelor si munitiilor din Ro.

Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:
Raspunde la subiect Pagina 72 din 73
Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3 ... , 71, 72, 73  Urmatoare
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum